Shop Mobile More Submit  Join Login
Zelda: Sunset Ride by Ryoko-and-Yami Zelda: Sunset Ride by Ryoko-and-Yami
Yami and Ryoko:

Well, we started this back in Christmas vacation. You should remember seeing this Sullz, right? We love the Legend of Zelda and wanted to draw a scene with someone riding a horse. So why not Link on Epona with Zelda?

The backgound was done on Photoshop. It looked cooler before we printed it out but hey what can you do, right? Then Yami colored Link, Zelda, and Epona which took about three hours. next Ryoko did the high lights in the hair and the shade in Zelda's clothes. After that Ryoko cut out the picture and pasted it on the other paper that had the printed background.

We liked how this turned out. It took a long long long time but we think it looks pretty.

Tools:

Paper, pencil, copic ink pens, copic markers, Comic Works, photoshop, color pencils, scanner, printer, and white ink.
Add a Comment:
 
:icondelana03:
delana03 Featured By Owner Dec 30, 2011
ze hadden moete zoenen maar dit is ook goed
Reply
:iconzelink5:
Zelink5 Featured By Owner Sep 13, 2011
Awww that is SO cute!!!!!
Reply
:icontriforce45:
Triforce45 Featured By Owner Sep 9, 2011   General Artist
Cute!
Reply
:icononce-upon-a-dream250:
Yay cutesy moments
Reply
:iconjethawk99:
JetHawk99 Featured By Owner Jun 8, 2011  Hobbyist
That's is a nice picture and Zelda seems to be enjoying herself!
Reply
:iconwhitefang45:
Whitefang45 Featured By Owner Nov 19, 2010  Hobbyist Digital Artist
Zelda and Link look so happy! :)
...Epona does not. :(
Reply
:iconknelie:
Knelie Featured By Owner Jul 30, 2010
Lol, I just noticed Epona doesn't have reins. Is Link holding on the her mane?
Reply
:iconwillblizz32:
willblizz32 Featured By Owner Jul 15, 2011
yes.in OoT she doesnt have a bridle or reins, so Link holds on to her mane.
Reply
:iconknelie:
Knelie Featured By Owner Jul 15, 2011
oh!! haha Never Noticed.
Reply
:iconwillblizz32:
willblizz32 Featured By Owner Jul 16, 2011
yeah.in OoT when i saw that im like,'how does he hold on?!oh the mane!hehe
Reply
:iconknelie:
Knelie Featured By Owner Jul 19, 2011
lol yeaah!!
Reply
:iconwillblizz32:
willblizz32 Featured By Owner Jul 19, 2011
yeah!LOL!are you gonna play SS?i am!
Reply
:iconknelie:
Knelie Featured By Owner Jul 20, 2011
of COURSE!! Legend of Zelda is kinda of what I live & breath, so... hahaha :)
Reply
:iconwillblizz32:
willblizz32 Featured By Owner Jul 20, 2011
awsome!hey guess what my bdays on Xmas eve and im gonna get a Wii,SSBB, and SS for my bday!yessssss!i love LOZ to death and i got a GC w/TP and WW.do you got a Wii?:)
Reply
(1 Reply)
:iconiris-and-ebenos:
Iris-and-Ebenos Featured By Owner Jun 10, 2010
IT...LOOKS.........AWESOME!! i love i mean LOVE the legend of zelda!! im addicted!
Reply
:iconlittlemissnintendo:
littlemissnintendo Featured By Owner Dec 19, 2009
Awww! Very beautiful and the look on Zelda's face is so cute! :D!!
Reply
:iconkyuubipowa:
KyuubiPowa Featured By Owner Aug 9, 2008
Holy freak.....O.O
That's GOOD.
REALLY GOOD.
Reply
:iconkikreask:
KikReask Featured By Owner Jun 19, 2008
Simply romantic. It's cute seeing Link and Zelda smile like that. And the idea of Epona looking at them is very clever. Again, brilliant work!
Reply
:iconryoko-and-yami:
Ryoko-and-Yami Featured By Owner Jun 20, 2008
thanks so much!
Reply
:iconepona-club:
Epona-Club Featured By Owner Oct 7, 2007
That's very cute and nice sun in the background.
Reply
:iconhyliangamer:
hyliangamer Featured By Owner Sep 6, 2007
must be one of zelda's favorite things to do. ride epona with link...and steal his bow and light arrows
Reply
:iconryoko-and-yami:
Ryoko-and-Yami Featured By Owner Sep 6, 2007
lol
Reply
:iconyoung-leo:
Young-LEO Featured By Owner Jul 25, 2007
A cavala a Zelda e o Link...

HEHE...

XD
Reply
:iconkaitoraikan:
Kaitoraikan Featured By Owner Jun 8, 2007
SOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO GREAT X3 !!!
Reply
:iconstoryweaver1:
Storyweaver1 Featured By Owner Jun 29, 2006
Zelda is really cute in this. She looks like she's having a lot of fun. Link looks like he's looking back at the princess and smiling. It's cute. Epona seems to be looking back at Link which I think is nice.
Reply
:iconryoko-and-yami:
Ryoko-and-Yami Featured By Owner Jun 30, 2006
Thank you so much for all the nice comments!
Reply
:iconnoisebeast:
noisebeast Featured By Owner Jun 28, 2006
Thou are very welcome. ^_^ Always sweet to see a Zelda fan. XD
Reply
:iconnoisebeast:
noisebeast Featured By Owner Jun 28, 2006
Oh.
My.
GOD.
I love Legend of Zelda. That's such an awesome picture. Mm....Link. He looks so awesome. In bright, groovy colors, too! ^_^
Reply
:iconryoko-and-yami:
Ryoko-and-Yami Featured By Owner Jun 28, 2006
hehe! Thank you so much!
Reply
:iconjpopqueen26:
jpopqueen26 Featured By Owner Jun 20, 2006  Hobbyist General Artist
ooooooo!!!!! lots of comments!!! this is one of my favorites! i love the background!!! dont worry i also love the horse!! hahaha!!! i just love this pic!!! :#1:
Reply
:iconryoko-and-yami:
Ryoko-and-Yami Featured By Owner Jun 20, 2006
Thanks so much!!!!! : ) gets a warm fuzzy feeling inside
Reply
:iconblackwizard1:
blackwizard1 Featured By Owner Jun 13, 2006
awesome job! :+fav:
Reply
:iconryoko-and-yami:
Ryoko-and-Yami Featured By Owner Jun 13, 2006
^_^
Reply
:iconsweet-666:
sweet-666 Featured By Owner Jun 10, 2006
great work guys! love it :)
Reply
:iconryoko-and-yami:
Ryoko-and-Yami Featured By Owner Jun 10, 2006
thank you!
Reply
:iconsiren-chan:
Siren-chan Featured By Owner Jun 2, 2006
*have no idea with you guys said* XDDD But ok. lmao Yeeeeah :heart: much love. Its awesome
Reply
:iconryoko-and-yami:
Ryoko-and-Yami Featured By Owner Jun 3, 2006
Thanks!
Reply
:iconhiroshiparadox:
hiroshiparadox Featured By Owner Jun 1, 2006
Oh my gosh. This is so cute. I :heart: it. It gets a :+fav: in a minute. ^^

I like the composition of the pic itself...It's very huggly. And cute. Link looks good, and I like his...um...lovey-dovey smile. ^^ And then I love how Zelda is huggling him and smiling all super cute and happy. ^^ Her hair looks really pretty, too. And Link's hat looks like it's reacting to them riding Epona pretty naturally.

...Epona is smiling, too, I just noticed! ^^ Yeah, Epona looks really good, too. I can't draw horsies at all...But you drew her really well, and with a really realistic walking pose.

Coloring is superb as always, as are most of the folds, and the posing is very natural all throughout. Although, Zelda's dress kinda confuses me. I know it's just because of something with how she'd have to adjust it to ride on a horsie, but with the front of it to her side like that, (and maybe cause of some of the shading on the side kinda resembling the shadow of another leg underneath) it kinda looks like she should be riding with both legs on that side. o__o;; Or is it just that she kinda bunched the skirt over to that side to get it out of the way? o.o;;

Anyhoo, it's very super happy cute and pretty so I'm going to :+fav: it now. ^^
Reply
:iconryoko-and-yami:
Ryoko-and-Yami Featured By Owner Jun 3, 2006
Thanks for the favorite! I am glad you like it. Yeah the shade on ths shirt looks a little strange.
Reply
:iconhiroshiparadox:
hiroshiparadox Featured By Owner Jun 3, 2006
You are welcome!
Reply
:iconsullz:
Sullz Featured By Owner May 31, 2006
OMG, you finnaly finished it! Looks great!
Reply
:iconryoko-and-yami:
Ryoko-and-Yami Featured By Owner May 31, 2006
Thank you!
Reply
:iconhopelessromantic721:
hopelessromantic721 Featured By Owner May 31, 2006   Traditional Artist
Aww. That's awsome! :clap: Another cute pic you guys did! >v< Sweeeet. *sigh* So romantic... :love:
Reply
:iconryoko-and-yami:
Ryoko-and-Yami Featured By Owner May 31, 2006
Hehe Thanks! : )
Reply
:iconhopelessromantic721:
hopelessromantic721 Featured By Owner May 31, 2006   Traditional Artist
np! ^v^
Reply
:iconspiritletitan:
SpiritLeTitan Featured By Owner May 31, 2006  Student Digital Artist
WOW. you guys make an AWESOME sister team!! =D

this is TOO CUTE! i love their expressions most of all. and EPONA!! omg so many people cant draw her well! but you guys have seemed to master it. lovely, lovely work, as always! :aww:
Reply
:iconryoko-and-yami:
Ryoko-and-Yami Featured By Owner May 31, 2006
We are so glad you think Epona came out well. Thanks a bunch for the nice comments!
Reply
:iconsitasonicshamanking:
SitaSonicShamanKing Featured By Owner May 31, 2006
It's breathtaking. ^^

And I lurves Epona! ^.^
Reply
:iconryoko-and-yami:
Ryoko-and-Yami Featured By Owner May 31, 2006
Thank you!!!! :glomp: :glomp:
Reply
:iconkazanekyo:
KazaneKyo Featured By Owner May 31, 2006  Professional Photographer
Yeah! Goin back to the old school!
Reply
Add a Comment:
 
×
Download JPG 3410 × 2652




Details

Submitted on
May 30, 2006
Image Size
10.1 MB
Resolution
3410×2652
Thumb

Stats

Views
9,723
Favourites
313 (who?)
Comments
62
Downloads
124
×